Op zondag is Baby-Dump gesloten en is het niet mogelijk een bestelling te plaatsen.

Veelgestelde vragen

ALGEMEEN

Mijn naam/adres is veranderd. Moet ik dit doorgeven aan Baby-Dump?
Hoe kan ik een naam-/adreswijziging doorgeven?
Hoe kan ik de dichtstbijzijnde winkel vinden?
Waar vind ik de openingstijden van de winkels?
Ik krijg regelmatig post van Baby-Dump. Hoe kan ik mij hiervoor afmelden?
Ik wil graag de Baby-Dump Nieuwsbrief ontvangen. Wat moet ik nu doen?
Ik ontvang regelmatig de Baby-Dump Nieuwsbrief. Hoe kan ik mezelf daarvoor afmelden?
Hoe kan ik het wachtwoord van mijn account wijzigen?
Bij de aanbiedingen op de kinderwagens wordt gesproken over een combi-kinderwagen. Wat wordt er bedoeld met een combi-kinderwagen?
Ik wil graag advies op afstand. Is dit mogelijk?

 

BESTELLEN

Hoe kan ik iets bestellen bij Baby-Dump?
Hoe kan ik iets bestellen via internet?
Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
Hoe weet ik of mijn bestelling via internet goed is ontvangen?
Kan ik vanuit het buitenland bestellen?
Kan ik mijn bestelde babykamer ook laten monteren?
Worden er leveringskosten in rekening gebracht?
Moet ik leverkosten betalen wanneer ik mijn bestelling wil afhalen in de winkel?
Moet ik leverkosten betalen wanneer ik mijn bestelling wil afhalen in een PostNL-locatie?
Moet ik extra leverkosten betalen als er iets wordt nageleverd?
Moet ik extra leverkosten betalen wanneer ik iets bijbestel?
Zijn de getoonde bedragen inclusief BTW en eventuele andere heffingen?
Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Hoe ontvang ik een nieuw wachtwoord?
Wat zijn de Baby-Dump voorwaarden voor de tweelingkorting?

 

BETALEN

Op welke manieren kan ik betalen?
Kan ik op krediet kopen?
Moet ik de gehele bestelling ineens betalen?
Een gedeelte van mijn bestelling wordt nageleverd. Moet ik nu toch de gehele bestelling voldoen?
Wat is jullie bank-/girorekening?
Ik woon in het buitenland. Op welke manieren kan ik betalen?
Hoelang duurt het voordat mijn betaling verwerkt is?
Ik heb net mijn betaling overgemaakt. Wanneer wordt mijn bestelling uitgeleverd?
Ik heb net mijn betaling overgemaakt. Hoe weet ik of deze goed is ontvangen?
Wat is iDeal?
Hoe snel wordt mijn betaling via iDeal verwerkt?
Kan Baby-Dump garanderen dat iDeal veilig is?
Mijn computer liep vast tijdens het betalen via iDeal. Wat nu?
Met welke creditcards kan ik betalen op de webshop van Baby-Dump?
Hoe snel wordt mijn betaling via creditcard verwerkt?
Kan Baby-Dump garanderen dat betalen via creditcard veilig is?
Mijn computer liep vast tijdens het betalen via creditcard. Wat nu?
Is er een maximum aan het bedrag welke ik via creditcard kan betalen?
Wat is Bancontact/Mister Cash?
Bij welke banken kan ik gebruikmaken van Bancontact/Mister Cash?
Hoe snel wordt mijn betaling via Bancontact/Mister Cash verwerkt?
Kan Baby-Dump garanderen dat betalen via Bancontact/Mister Cash veilig is?
Mijn computer liep vast tijdens het betalen via Bancontact/Mister Cash. Wat nu?
Kan ik bij Baby-Dump met VVV cadeaubonnen betalen?
Zit er een bestedinglimiet op de BabyDump Giftcard?

 

LEVEREN

Waarom wordt mijn bestelling niet direct afgeleverd?
Levert Baby-Dump ook in het buitenland?
Kan ik zelf kiezen wanneer mijn bestelling wordt uitgeleverd?
Kan ik mijn bestelling ook op een ander adres laten bezorgen?
Hoe maak ik een afspraak voor de uitlevering van mijn bestelling?
Wat moet ik doen als ik op vakantie ga en mijn bestelling is nog niet geleverd?
Worden grote artikelen ook meteen geleverd?
Ik woon in een flat/appartement. Worden grote artikelen nu toch bezorgd?
Ik heb ervoor gekozen om mijn bestelling af te halen in één van jullie winkels. Wanneer kan ik mijn bestelling afhalen?
Moet ik mij legitimeren wanneer ik mijn bestelling kom afhalen in de winkel?
Kan ik zelf kiezen in welke winkel ik mijn bestelling wil afhalen?
Ik heb ervoor gekozen om mijn bestelling af te halen bij een PostNL-locatie. Wanneer kan ik mijn bestelling afhalen?
Kan ik zelf kiezen in welke PostNL-locatie ik mijn bestelling wil afhalen?
Ik was niet thuis toen jullie langs kwamen om de bestelling te leveren. Wat nu?
Ik heb mijn bestelling nog steeds niet ontvangen. Wat nu?
Mijn bestelling is niet geleverd op de afgesproken datum. Wat nu?
Neemt Baby-Dump het verpakkingsmateriaal ed. mee retour?

 

RETOURNEREN / RUILEN

Hoe kan ik (een gedeelte van) mijn bestelling annuleren?
Ik wil graag een artikel ruilen / retourneren. Hoe doe ik dit?
Kan ik een retour zending ook afgeven in jullie winkel?
Hoe krijg ik mijn geld terug wanneer ik een artikel retour stuur?
Worden de kosten voor het retour zenden van artikelen vergoed?
Hoelang is het zichttermijn/herroepingsrecht bij Baby-Dump?
Hulp nodig bij het terugzenden van artikelen?
Ik wil graag een artikel terugzenden, maar het artikel is beschadigd. Wat nu?
Ik heb een teleurstellende zwangerschap gehad. Kan ik mijn bestelling(en) retour zenden?
Hoe kan ik mijn oude elektrische apparaat inleveren?

 

KLACHTEN

Heb ik garantie op artikelen?
Ik heb een klacht. Wat moet ik nu doen?
Ik heb de meubels reeds gemonteerd of ik ben de meubels aan het monteren en nu heb ik een klacht. Wat nu?
Hoe lang duurt het voor mijn klacht is opgelost?
Hoe weet ik wanneer jullie langskomen om mijn klacht op te lossen?
Wat moet ik doen als ik op vakantie ga en mijn klacht is nog niet opgelost?
Heb ik nog garantie wanneer er een klacht is opgelost?
Geschillencommissie Thuiswinkel

 

 

ALGEMEEN

 


Mijn naam/adres is veranderd. Moet ik dit doorgeven aan Baby-Dump?

Ja, je moet iedere adreswijziging doorgeven. Baby-Dump heeft de juiste adresgegevens nodig om je bestelling te kunnen leveren. Zolang Baby-Dump geen adreswijziging heeft ontvangen, gaat Baby-Dump ervan uit dat je nog steeds woonachtig bent op het laatst bij Baby-Dump bekende adres.

naar boven


Hoe kan ik een naam-/adreswijziging doorgeven?

Om een adreswijziging voor een lopende bestelling door te geven, neem je contact op met Baby-Dump. Contact opnemen kan via telefoon: 0031(0)499-460800, fax: 0031(0)499-474440 of e-mail: vragen@baby-dump.nl.

Als je je adres wil wijzigen voor je account van onze webshop kun je dit zelf aanpassen tijdens het afronden van een bestelling. Wanneer je inlogt tijdens het afronden van de bestelling dan kun je de gegevens die je wilt wijzigen aanpassen door op "gegevens wijzigen" te klikken.

naar boven


Hoe kan ik de dichtstbijzijnde winkel vinden?

Je kunt al onze winkels vinden door op winkels te klikken. Kies een winkel op de landkaart of uit de lijst. Vervolgens vind je alle info over de desbetreffende winkel. Ook kun je eenvoudig de route plannen naar de vestiging. Met 14 winkels door heel Nederland is er altijd wel een in de buurt!

naar boven


Waar vind ik de openingstijden van de winkels?

Je vindt alle informatie over de Baby-Dump winkels door op winkels te klikken, boven aan onze website.

naar boven


Ik krijg regelmatig post van Baby-Dump. Hoe kan ik mij hiervoor afmelden?

Om geen post meer te ontvangen van Baby-Dump kun je het beste contact opnemen met Baby-Dump. Dit kan via e-mail: privacy.nl@dpgmediamagazines.nl.

naar boven


Ik wil graag de Baby-Dump Nieuwsbrief ontvangen. Wat moet ik nu doen?

De makkelijkste manier om jezelf aan te melden voor de Baby-Dump nieuwsbrief is via onze website. In de rechter zijbalk van de website vind je een knop om naar het aanmeldingsformulier te gaan.

Wanneer je de Gratis Baby-Dump brochure aanvraagt en je vult je e-mailadres daarbij in en vinkt het vakje Ja bij "Wil je op de hoogte blijven van de laatste nieuwtjes op babygebied?" aan, dan kom je ook automatisch op de mailinglijst voor onze nieuwsbrief.

Tevens is het mogelijk om aan te geven dat je onze nieuwsbrief wilt ontvangen tijdens het aanmaken van een account voor onze website.
 

naar boven


Ik ontvang regelmatig de Baby-Dump Nieuwsbrief. Hoe kan ik mezelf daarvoor afmelden?

Je kunt jezelf afmelden door aan het eind van de Baby-Dump nieuwsbrief te klikken op "Afmelden nieuwsbrief".

Je kunt uiteraard contact opnemen met Baby-Dump om jezelf af te melden voor onze Nieuwsbrief. Contact opnemen kan via e-mail: vragen@baby-dump.nl.

naar boven


Hoe kan ik het wachtwoord van mijn account wijzigen?

Je kunt je wachtwoord wijzigen door tijdens het bestellen, nadat je bent ingelogd, te kiezen om je gegevens te wijzigen. Vul op de pagina die nu verschijnt het wachtwoord van je keuze in bij "Nieuw Wachtwoord" en bij "Herhaal Wachtwoord". Wanneer je op verzenden klikt wordt je nieuwe wachtwoord opgeslagen.

naar boven


Bij de aanbiedingen op de kinderwagens wordt gesproken over een combi-kinderwagen. Wat wordt er bedoeld met een combi-kinderwagen?

Met een combi-kinderwagen wordt bedoeld een complete kinderwagen. Dat wil zeggen een wandelwagen en een reiswieg.

naar boven


Ik wil graag advies op afstand. Is dit mogelijk?

Gezien de huidige situatie liever niet naar één van onze winkels? Maak dan gebruik van onze nieuwe service “advies op afstand”!

Wat houdt dat nou precies in? Vanuit de winkel gaan onze productspecialisten via videobellen contact met je opnemen. Op deze manier kun je dus antwoord op al je vragen krijgen én persoonlijk geholpen worden!

Wil jij ook gebruik maken van advies op afstand? Stuur dan een mail naar advies@baby-dump.nl en geef aan wat je graag zou willen weten over één of meer van onze artikelen. Laat ook even weten hoe laat je het gesprek wil voeren, dan gaan we samen met jou op zoek naar een passend moment om al je vragen te beantwoorden!

Deze mogelijkheid gaat van start vanaf dinsdag 31 maart 2020. En het videobellen is mogelijk via Facetime en Whatsapp, van maandag tot en met vrijdag tijdens onze openingstijden.

naar boven

 

BESTELLEN

 


Hoe kan ik iets bestellen bij Baby-Dump?

Je kunt op de volgende manieren een bestelling plaatsen bij Baby-Dump:

naar boven


Hoe kan ik iets bestellen via internet?

Indien je een bestelling wilt plaatsen via internet dan kan dit via een paar eenvoudige stappen.

Wanneer je een artikel ziet dat je wilt bestellen, klik dan op de groene knop ‘Bestellen’ bij het betreffende artikel. Het artikel wordt dan toegevoegd aan je winkelwagentje en je komt nu vanzelf in je winkelmandje terecht. Wil je nog meer artikelen bestellen, kies dan voor ‘Verder winkelen’. Als je klaar bent met bestellen, klik dan op ‘Bestelling afronden’. Wij hebben voor het bestel gemak alle stappen voor het afronden van je bestelling samengevoegd op één enkele pagina.

Stap 1 Je gegevens:
Wanneer je voor het eerst een bestelling bij ons plaatst via onze webshop dan kun je hier je naam en adres invullen. Wanneer je in Nederland woont dan worden de straat en woonplaats automatisch ingevuld wanneer je de postcode invult. Tevens kies je hier een wachtwoord, zodat je bij een volgende bestelling eenvoudig kunt inloggen. Je kunt bij deze stap ook aangeven of de bestelling op een ander adres moet worden afgeleverd door onderaan 'Ik wil een afwijkend afleveradres opgeven' aan te vinken (deze optie is alleen beschikbaar wanneer je bij stap 2 kiest voor bezorgen). Wanneer je eerder iets gekocht hebt via onze webshop klik dan boven aan de pagina op 'inloggen'. Je kunt nu inloggen met je e-mailadres en wachtwoord.

Stap 2 Leveringsmethode:
Bij deze stap geef je aan of je de bestelling wilt laten bezorgen of dat je de bestelling wilt komen afhalen in één van onze filialen of bij een PostNL-locatie. Wanneer je ervoor kiest je bestelling af te halen dan kies je hier meteen het filiaal of de PostNL-locatie waar je de bestelling wilt afhalen.

Stap 3 Bezorg- of ophaalmoment:
Bij deze stap kies je voor het bezorg- of ophaalmoment. Zo bepaal je zelf wanneer je de bestelling wilt ontvangen. De mogelijke opties zijn afhankelijk van je keuze in stap 2 (Leveringsmethode).

  • Wanneer je hebt gekozen voor bezorgen, dan kies je eenvoudig voor de dag waarop je de bestelling wilt ontvangen. Indien PostNL in jouw woonplaats de mogelijkheid aanbiedt is aflevering ook mogelijk op maandag t/m vrijdag in de avond. Dit is alleen van toepassing voor artikelen die per post kunnen worden verzonden. Artikelen waarbij dit niet mogelijk is worden geleverd via een leveringsafspraak in de week naar keuze. Indien je ervoor kiest om je bestelling geleverd te krijgen op maandag t/m vrijdag in de avond, dan betaal je € 1,50 extra verzendkosten.
  • Heb je gekozen voor afhalen in een van onze filialen, dan geef je hier aan in welke week je bestelling wilt komen afhalen. Uiteraard betaal je voor het afhalen in een van onze filialen geen verzendkosten.
  • Wanneer je hebt gekozen voor afhalen bij een PostNL-locatie dan kun je je bestelling de volgende dag vanaf 15:00 uur ophalen. Bij sommige PostNL-locaties is het mogelijk om je bestelling de volgende dag al vanaf 9:00 uur af te halen. Je bestelling blijft 2 weken bij de desbetreffende PostNL-locatie liggen. Bij een bestelling die je gaat afhalen bij een PostNL-locatie dien je altijd vooraf te betalen of te kiezen voor achteraf betalen via Afterpay.

 

De verzendkosten voor zowel Nederland, België als Duitsland bedragen € 3,50. Bestel je voor meer dan € 20,- dan komen de verzendkosten te vervallen. De eventuele extra verzendkosten voor het op maandag t/m vrijdag in de avond ontvangen van je bestelling t.w.v. € 1,50. Wanneer je de bestelling in een van onze filialen afhaalt hoef je uiteraard geen verzendkosten te betalen.

Stap 4 Betaalwijze:
Bij deze stap geef je aan op welke manier je de bestelling wilt betalen. Het te betalen bedrag van je bestelling, verminderd met eventuele later te leveren artikelen, dient op het moment van uitlevering voldaan te zijn, tenzij je er voor hebt gekozen om achteraf te betalen via Afterpay. Je hebt de keuze uit de volgende betaalmethodes:

  • iDeal (TIP! direct verwerkt): Gebruik het gemak van betalen via iDeal. Bij het afronden van je bestelling kom je vanzelf op de website voor internetbankieren van jouw bank. Hier hoef je alleen maar in te loggen en akkoord te geven op de betaal opdracht.
  • Afterpay (TIP! direct verwerkt): Wil je eerst de artikelen zien voor je betaalt, kies dan voor achteraf betalen via Afterpay. 14 dagen na het plaatsen van de bestelling ontvang je een email van Afterpay met de factuur en een betaallink. Via deze betaallink betaal je eenvoudig de bestelling. Betalen via Afterpay is alleen mogelijk voor direct leverbare bestellingen. Via de Afterpay app heb je ten alle tijden inzicht in je openstaande bedragen en bestedingsruimte. Voor het betalen via Afterpay berekenen wij € 1,95 transactiekosten. 
  • Mastercard/Visa (TIP! direct verwerkt): Maak gebruik van het gemak van betalen met je creditcard. Baby-Dump accepteert creditcardbetalingen via Buckaroo. Bij het afronden van je bestelling kom je vanzelf op de betaalpagina van Buckaroo. Op deze pagina kun je eenvoudig en veilig je creditcardbetaling afronden.
  • Bancontact/Mister Cash (TIP! direct verwerkt): Woon je in België, gebruik dan het gemak van betalen met je bankkaart via Bancontact/Mister Cash. Bij het afronden van je bestelling kom je vanzelf op de website voor internet bankieren van jouw bank. Hier hoef je alleen maar in te loggen en akkoord te geven op de betaal opdracht.
  • Overmaken per bank: Maak het totaalbedrag na het bestellen aan ons over. Vermeld bij de overboeking het ordernummer uit de bevestigingsmail. Wij verzenden de bestelling, zodra het bedrag op onze rekening is bijgeschreven. Na het afronden van je bestelling ontvang je een bevestigingsmail met hier in onze rekeninginformatie.
  • Contant in winkel: Kies je ervoor om de bestelling af te halen in een van onze filialen, heb je ook de mogelijk om de bestelling contant, met pin of  met creditcard aan de kassa te betalen.

 

Stap 5 Overzicht van je bestelling:
Hier vindt je een overzicht van jouw bestelling. Je kunt hier eventuele opmerkingen bij de bestelling invullen. Als je akkoord gaat met de algemene voorwaarden klik je op het vakje om deze aan te vinken. Tevens vragen wij je om als extra controle hier aan te geven of alle gegevens juist zijn ingevuld. Wanneer je alles hebt ingevuld klik dan op 'Betalen/Bestelling afronden' om de bestelling af te ronden.

Heb je bij stap 4 (Betaalwijze) gekozen om te betalen via iDEAL, Creditcard of Bancontact/Mister Cash dan kom je nu op de betaalpagina van de gekozen methode. Volg hier de instructies die op het scherm komen.

Na je bestelling ontvang je een e-mail ter bevestiging.

Indien je hebt gekozen om de bestelling te betalen bij aflevering dan staat er in de e-mail een link. Door op de link te klikken, maak je de bestelling definitief.

naar boven


Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Wanneer je op werkdagen voor 19.00 uur een bestelling plaatst via onze website en kies je ervoor om direct te betalen via iDeal, Bancontact/Mister Cash of creditcard of achteraf te betalen via Afterpay, dan wordt de bestelling indien deze op voorraad is de eerst mogelijke dag door PostNL thuisbezorgd, tenzij je tijdens het plaatsen van je bestelling voor een ander levermoment kiest. Indien PostNL in jouw woonplaats de mogelijkheid aanbiedt is aflevering ook mogelijk op maandag t/m vrijdag in de avond. Indien je ervoor kiest om je bestelling geleverd krijgen op maandag t/m vrijdag in de avond, dan betaal je € 1,50 extra verzendkosten. Artikelen welke niet kunnen worden verzonden via de post worden geleverd via een leveringsafspraak. Wanneer je bestelling wordt geleverd in Duitsland en kies je ervoor om direct te betalen via iDeal, Bancontact/Mister Cash of creditcard dan geldt een standaard levertijd van 2 werkdagen. Woon je tot 75 km over de grens met Nederland dan is de aflevering gratis. Bij meer dan 75 km over de grens worden er transportkosten in rekening gebracht.

Wanneer je bestelling via PostNL wordt verzonden ontvang je op het door jou opgegeven emailadres een Track and Trace code waarmee je de bestelling kunt volgen.

Besteld op: Eerst mogelijke leverdag
door PostNL:
Maandag Dinsdag
Dinsdag Woensdag
Woensdag Donderdag
Donderdag Vrijdag
Vrijdag Zaterdag
Zaterdag Dinsdag

 

Wanneer je niet thuis bent op het moment dat PostNL je bestelling komt leveren, laat deze een bericht achter waarop staat wanneer ze opnieuw langskomen of dat deze bij een afhaalpunt wordt afgegeven. Ben je niet thuis wanneer onze eigen bezorgdienst de bestelling komt leveren, dan nemen wij contact met je op voor het maken van een nieuwe bezorgafspraak.

Voorradige artikelen zijn te herkennen aan het "op voorraad" logo. Bij niet voorradige artikelen staat de eerst mogelijke leverdatum vermeld. Indien de bestelling niet (geheel) voorradig is, wordt de eerst mogelijke leverweek aangegeven in de bestelprocedure.

Wanneer je ervoor kiest het te betalen bedrag van de bestelling over te maken, dan wordt de bestelling verzonden zodra het volledige bedrag op onze rekening staat.

Wanneer je ervoor kiest om de bestelling af te halen in een van onze 14 winkels, dan wordt de bestelling over één week aangeleverd naar de winkel van jouw keuze. Wanneer de bestelling voor je klaar ligt dan nemen wij altijd contact met je op. Wij verzoeken je vriendelijk te wachten totdat wij contact met je opnemen om de bestelling te komen ophalen in de winkel.

Kies je ervoor om je bestelling af te halen in een PostNL-locatie en bestel je op werkdagen voor 19.00u dan kun je deze de volgende dag vanaf 15.00 uur afhalen in de PostNL-locatie van jouw keuze. Bij sommige PostNL-locaties is het mogelijk om je bestelling de volgende dag al  vanaf 9.00 uur af te halen. Je bestelling blijft 2 weken bij de desbetreffende PostNL-locatie liggen. Bij een bestelling die je gaat afhalen bij een PostNL-locatie is het de bedoeling dat je vooraf betaalt of kiest voor achteraf betalen via Afterpay.

naar boven


Hoe weet ik of mijn bestelling via internet goed is ontvangen?

Wanneer je een bestelling plaats via onze webshop wordt er een e-mail verzonden naar het e-mailadres welke je hebt opgegeven in de bestelprocedure. Deze e-mail bevestigd dat je een bestelling hebt geplaatst en dat Baby-Dump deze heeft ontvangen.

naar boven


Kan ik vanuit het buitenland bestellen?

Ja, je kunt ook bij Baby-Dump bestellen wanneer je in het buitenland woont. Baby-Dump bezorgt echter alleen in Nederland, België en Duitsland. Baby-Dump levert in Duitsland tot 75 km over de grens met Nederland gratis. Bij meer dan 75 km over de grens worden er transportkosten in rekening gebracht.

naar boven


Kan ik mijn bestelde babykamer ook laten monteren?

Ja, je kunt de bestelde babykamer ook laten monteren. Onze ervaren monteurs doen dit dan meteen bij de aflevering van de babykamer. Aan het laten monteren van de babykamer zitten echter wel extra kosten.

Wanneer je babykamer gemonteerd wordt kan het langer duren voor wij de bestelling kunnen inplannen in onze bezorgdienst.

Extra montagekosten:

3-delige babykamer   € 85,-
2-delige babykamer   € 55,-
Wandrek   € Gratis
Ledikant   € 25,-
Commode   € 30,-
Hanglegkast   € 30,-
Nachtkastje   € 20,-
Ladenkast   € 20,-
Speelgoedkist   € 20,-
Box met of zonder lade   € 20,-
Wieg   € 20,-

 

Voorwaarden:

  • Onder een 3-delige babykamer verstaan we een ledikant + commode + hanglegkast
  • Onder een 2-delige babykamer verstaan we een ledikant + commode
  • Wandrekken worden niet opgehangen door onze monteurs
  • Monteren in Duitsland tot 75 km over de grens
  • Showmodellen worden nooit bezorgd
  • Bezorgen op de Waddeneilanden gaat middels de vervoerders (geen montage mogelijk!!!)

 

Indien je een bestelling wilt laten monteren, neem dan contact op met Baby-Dump. Je hoort dan meteen wat dit kost. Contact opnemen kan via telefoon: 0031(0)499-460800, fax: 0031(0)499-474440 of e-mail: routeplanning@baby-dump.nl

naar boven


Worden er leveringskosten in rekening gebracht?

Kies je voor aflevering aan huis en bestel je voor minder dan € 20,00, dan berekent Baby-Dump voor levering in zowel Nederland, België als in Duitsland ongeacht het gewicht slechts € 3,50 verzendkosten. Indien je ervoor kiest om je bestelling geleverd krijgen op maandag t/m vrijdag in de avond, dan betaal je € 1,50 extra verzendkosten. Bij bestellingen boven € 20,00 vervallen de verzendkosten. De eventuele extra verzendkosten voor het op maandag t/m vrijdag in de avond ontvangen van je bestelling t.w.v. € 1,50 of eventuele transactiekosten voor betalen via Afterpay t.w.v. € 1,95 komen niet te vervallen.

naar boven


Moet ik leverkosten betalen wanneer ik mijn bestelling wil afhalen in de winkel?

Wanneer je een bestelling wilt afhalen in een van onze filialen dan worden er geen leveringskosten berekend. Baby-Dump zorgt ervoor dat je bestelling zo snel mogelijk wordt aangeleverd naar het betreffende filiaal.

naar boven


Moet ik leverkosten betalen wanneer ik mijn bestelling wil afhalen in een PostNL-locatie?

Wanneer je de bestelling wilt afhalen in een PostNL-locatie en bestel je voor meer dan €20,- dan worden er geen leveringskosten berekend. Baby-Dump zorgt ervoor dat jouw bestelling zo snel mogelijk wordt aangeleverd naar de betreffende PostNL-locatie.

naar boven


Moet ik extra leverkosten betalen als er iets wordt nageleverd?

Wanneer een artikel op het moment van bestellen niet op voorraad is heb je 2 verzendmogelijkheden. Je kunt tijdens het afronden van de bestelling aangeven van welke van de 2 verzendmogelijkheden je gebruik wilt maken.

  • Je kunt je gehele bestelling ineens ontvangen wanneer alle artikelen op voorraad zijn. Je betaalt dan maar 1 keer de verzendkosten.
  • Je kunt ook ervoor kiezen om de artikelen die wel op voorraad zijn meteen te ontvangen en de overige artikelen te ontvangen zodra deze weer op voorraad zijn. Je betaalt dan zowel voor de eerste, als voor de tweede levering verzendkosten. 


Kom je afhalen dan betaal je uiteraard geen verzendkosten.

Wanneer een artikel wordt nageleverd, terwijl dit op het moment van bestellen wel als op voorraad werd weergegeven, berekent Baby-Dump geen extra leverkosten.

naar boven


Moet ik extra leverkosten betalen wanneer ik iets bijbestel?

Nee, Baby-Dump berekent maar één keer verzendkosten per bestelling. Wanneer het totaalbedrag van de bestelling samen met de bijbestelling(en) boven de € 20,00 komt vervallen de verzendkosten.

naar boven


Zijn de getoonde bedragen inclusief BTW en eventuele andere heffingen?

Alle op www.baby-dump.nl vermelde prijzen zijn inclusief BTW en andere heffingen (bv. verwijderingsbijdrage) en exclusief de eventuele verzendkosten.

naar boven


Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Hoe ontvang ik een nieuw wachtwoord?

Bij het afronden van je bestelling klik je op "inloggen" om de inlog pagina te openen. Hier staat linksonder "Wachtwoord vergeten?". Als je hierop klikt kom je op een pagina waar om je e-mail adres wordt gevraagd. Wanneer je je e-mail adres hier invult en op verzenden klikt wordt er een nieuw wachtwoord aangemaakt en deze wordt naar je e-mail adres verstuurd.

Je kunt dan inloggen door middel van je e-mail adres en het nieuwe wachtwoord. Let op!! Je moet het wachtwoord precies met alle hoofd- en kleine letters overnemen.

Dit nieuwe wachtwoord kun je wijzigen door bij het afronden van je bestelling, nadat je bent in gelogd op "gegevens wijzigen" te klikken. Vul op de pagina die nu verschijnt het wachtwoord van je keuze in bij "Nieuw Wachtwoord" en bij "Herhaal Wachtwoord". Wanneer je op verzenden klikt wordt je nieuwe wachtwoord opgeslagen.

naar boven


Wat zijn de Baby-Dump voorwaarden voor de tweelingkorting?

De tweelingkorting houdt in 15% korting op elke 2e artikel dat je nodig hebt voor je tweeling.

naar boven

 

BETALEN

 


Op welke manieren kan ik betalen?

Je kunt je bestelling bij Baby-Dump op verschillende manieren betalen.

  • Maak het totaalbedrag van de bestelling aan ons over op een van onderstaand rekeningnummers. Vermeld hierbij de naam en het adres waarop de bestelling staat. Bij een bestelling via onze webshop is een vermelding van het ordernummer voldoende.
  • Wanneer je besteld via internet kun je gebruik maken van het iDeal betaalsysteem. Tijdens het bestellen kom je vanzelf op de site voor internet-bankieren van jouw bank. Hier hoef je alleen maar in te loggen en akkoord te geven voor de betaalopdracht.
  • Tijdens het bestellen kun je direct betalen via creditcard. Baby-Dump accepteert creditcardbetalingen via Buckaroo
  • Indien je in België woont kun je ook betalen via Bancontact/Mister Cash. Baby-Dump accepteert Bancontact/Mister Cash betalingen via Buckaroo.
  • Wanneer je de bestelling komt afhalen in één van de Baby-Dump filialen kun je de bestelling daar contant betalen. Je kunt daar ook een vooruitbetaling doen. Je betaalt dan gewoon contant, met pin of met creditcard aan de kassa.


Rekening informatie:

Nederland:

IBAN: NL32 RABO 0322 7528 17
BIC/SWIFT: RABONL2U
tnv: Baby-Dump B.V.
Naam bank: Rabobank

België:

IBAN: BE18 3631 1374 4765
Rekeningnummer: 363-1137447-65
tnv: Baby-Dump B.V.B.A.
Naam Bank: ING Bank België
BIC/SWIFT: BBRUBEBB

naar boven


Kan ik op krediet kopen?

Nee, je kunt niet op krediet kopen. Het te betalen bedrag van de bestelling, verminderd met eventuele later te leveren artikelen, dient op het moment van uitlevering voldaan te worden, dan wel voldaan te zijn.

naar boven


Moet ik de gehele bestelling ineens betalen?

Nee, je kunt de bestelling ook in gedeeltes vooruitbetalen. Het te betalen bedrag van de bestelling, verminderd met eventuele later te leveren artikelen, dient op het moment van uitlevering echter wel voldaan te worden, dan wel voldaan te zijn.

naar boven


Een gedeelte van mijn bestelling wordt nageleverd. Moet ik nu toch de gehele bestelling voldoen?

Nee, je hoeft alleen de artikelen te betalen die op dat moment worden geleverd. De overige artikelen kunnen dan betaald worden wanneer deze worden nageleverd.

naar boven


Wat is jullie bank-/girorekening?

Onze rekeninginformatie is als volgt.

Nederland:

IBAN: NL32 RABO 0322 7528 17
BIC/SWIFT: RABONL2U
tnv: Baby-Dump B.V.
Naam bank: Rabobank

België:

IBAN: BE18 3631 1374 4765
Rekeningnummer: 363-1137447-65
tnv: Baby-Dump B.V.B.A.
Naam Bank: ING Bank België
BIC/SWIFT: BBRUBEBB

Vermeld hierbij de naam en het adres waarop de bestelling staat. Bij een bestelling via onze webshop is een vermelding van het ordernummer voldoende.

naar boven


Ik woon in het buitenland. Op welke manieren kan ik betalen?

Wanneer je in het buitenland woont en je wilt de bestelling betalen kan dat op de volgende manieren.

  • Maak het totaalbedrag van de bestelling aan ons over op een van onderstaande rekeningnummers. Vermeld hierbij de naam en het adres waarop de bestelling staat. Bij een bestelling via onze webshop is een vermelding van het ordernummer voldoende.
  • Tijdens het bestellen kun je direct betalen met creditcard. Baby-Dump accepteert creditcardbetalingen via Buckaroo.
  • Je kunt ook betalen via het Bancontact/Mister Cash betaalsysteem. Baby-Dump accepteert Bancontact/Mister Cash betalingen via Buckaroo.
  • Indien je bestelling met de post naar je wordt verzonden dient deze vooraf betaald te zijn. Worden je bestelde artikelen met onze vrachtwagen geleverd dan kun je aan de chauffeur contant betalen.
  • Wanneer je de bestelling komt afhalen in één van de Baby-Dump filialen kun je de bestelling daar contant betalen. Je kunt daar ook een vooruitbetaling doen. Je betaalt dan gewoon contant of met creditcard aan de kassa.


Rekening informatie:

 

Nederland:

IBAN: NL32 RABO 0322 7528 17
BIC/SWIFT: RABONL2U
tnv: Baby-Dump B.V.
Naam bank: Rabobank

België:

IBAN: BE18 3631 1374 4765
Rekeningnummer: 363-1137447-65
tnv: Baby-Dump B.V.B.A.
Naam Bank: ING Bank België
BIC/SWIFT: BBRUBEBB

naar boven


Hoelang duurt het voordat mijn betaling verwerkt is?

De tijd voordat je betaling door de bank is verwerkt is afhankelijk van je bank en van de manier van overmaken. Wanneer je de betaling elektronisch overmaakt (bv via internetbankieren) is je betaling meestal binnen één a twee werkdagen bijgeschreven op de rekening van Baby-Dump. Zodra je betaling op de rekening van Baby-Dump is bijgeschreven wordt je betaling verwerkt.

naar boven


Ik heb net mijn betaling overgemaakt. Wanneer wordt mijn bestelling uitgeleverd?

Afhankelijk van de manier van overmaken en van de bank, duurt het meestal één a twee werkdagen voordat de betaling is bijgeschreven op rekening van Baby-Dump. Wanneer deze is ontvangen wordt je bestelling indien deze op voorraad is met maximaal 2 werkdagen thuisbezorgd. Indien de bestelling niet voorradig is, nemen wij direct contact met je op. Bij bestellingen van grotere artikelen is de levertijd meestal wat langer. Baby-Dump neemt dan contact met je op voor het maken van afspraak voor de levering van je bestelling.

naar boven


Ik heb net mijn betaling overgemaakt. Hoe weet ik of deze goed is ontvangen?

Let bij het overmaken goed op of dat je het bedrag overmaakt naar het juiste rekeningnummer. Vermeld bij de betaling de naam en het adres waarop de bestelling staat. Bij een bestelling via onze webshop is een vermelding van het ordernummer voldoende. Baby-Dump heeft dan voldoende informatie om de betaling bij de juiste bestelling te verwerken.

naar boven


Wat is iDeal?

iDeal is een veilige en snelle online betaalmogelijkheid waarmee je meteen bij het bestellen je betaling kunt overmaken aan Baby-Dump. Je maakt de betaling dan over in je eigen internet-betaalomgeving. De manier van overmaken gaat op dezelfde manier zoals je gewend bent en met dezelfde beveiligingseisen van je eigen bank. Het enig verschil is dat de gegevens reeds voor je zijn ingevuld.

naar boven


Hoe snel wordt mijn betaling via iDeal verwerkt?

Wanneer Baby-Dump je bestelling ontvangt wordt je betaling via iDeal meteen verwerkt.

naar boven


Kan Baby-Dump garanderen dat iDeal veilig is?

Ideal werkt via de intenet-betaalomgeving van je eigen bank en hanteert dus dezelfde beveiligingseisen als je bank. Betalen via iDeal is dus net zo veilig als betalen via internet-bankieren.

naar boven


Mijn computer liep vast tijdens het betalen via iDeal. Wat nu?

Als u geen bevestigingsscherm bij je iDeal betaling hebt gekregen dan is de betaling waarschijnlijk mislukt. Via je eigen internet-betaalomgeving kun je nakijken of je betaling via iDeal is verwerkt. Mocht je toch twijfelen, neem dan contact op met Baby-Dump. Dit kan via telefoon: 0031(0)499-460800, fax: 0031(0)499-474440 of e-mail: vragen@baby-dump.nl.

naar boven


Met welke creditcards kan ik betalen op de webshop van Baby-Dump?

Op dit moment accepteert Baby-Dump betalingen met Mastercard en Visa. In de toekomst wordt dit wellicht uitgebreid.

Wij accepteren alleen creditcards welke zijn uitgegeven in Nederland, België en Duitsland. Dit is ingesteld in verband met fraudepreventie.

naar boven


Hoe snel wordt mijn betaling via creditcard verwerkt?

Wanneer Baby-Dump je bestelling ontvangt wordt je betaling via creditcard meteen verwerkt.

naar boven


Kan Baby-Dump garanderen dat betalen via creditcard veilig is?

Baby-Dump accepteert creditcardbetalingen via Buckaroo. Deze betaalmodule hanteert strenge beveiligingseisen. Er worden geen creditcardgegevens opgeslagen op de website van Baby-Dump of op de module van Buckaroo.

naar boven


Mijn computer liep vast tijdens het betalen via creditcard. Wat nu?

Als je geen bevestigingsscherm van je creditcardbetaling hebt gekregen dan is de betaling waarschijnlijk mislukt. Via je eigen creditcard aanbieder (bv. je bank) kun je navragen of je betaling bij Baby-Dump is verwerkt. Je kunt uiteraard ook contact opnemen met Baby-Dump. Wij kunnen de status van je betaling dan direct nakijken. Dit kan via telefoon: 0031(0)499-460800, fax: 0031(0)499-474440 of e-mail: vragen@baby-dump.nl.

naar boven


Is er een maximum aan het bedrag welke ik via creditcard kan betalen?

Ja. Je kunt alleen bestellingen tot € 1750,00 betalen via creditcard. Mocht je voor een groter bedrag willen bestellen dan kan dit door een van de andere betalingsmogelijkheden te kiezen.

Dit maximum is ingesteld in verband met fraudepreventie.

naar boven


Wat is Bancontact/Mister Cash?

Bancontact/Mister Cash is een veilige en snelle online betaalmogelijkheid in België, waarmee je meteen bij het bestellen je betaling kunt overmaken aan Baby-Dump. Om met Bancontact/Mister Cash te kunnen betalen heb je het kaartnummer en de vervaldatum van je betaalkaart nodig. De manier van overmaken gebeurt met dezelfde beveiligingseisen van je eigen bank. Het enige verschil is dat de gegevens reeds voor je zijn ingevuld.

naar boven


Bij welke banken kan ik gebruikmaken van Bancontact/Mister Cash?

Op dit moment ondersteunt ongeveer 90% van de Belgische banken Bancontact/Mister Cash. Informeer bij je bank of je gebruik kunt maken van deze betaalmethode.

naar boven


Hoe snel wordt mijn betaling via Bancontact/Mister Cash verwerkt?
Wanneer Baby-Dump je bestelling ontvangt wordt je betaling via Bancontact/Mister Cash meteen verwerkt.

naar boven


Kan Baby-Dump garanderen dat betalen via Bancontact/Mister Cash veilig is?

Baby-Dump accepteert Bancontact/Mister Cash betalingen via Buckaroo van de ING-Bank. Deze betaalmodule hanteert strenge beveiligingseisen. Er worden geen betaalkaart gegevens opgeslagen op de website van Baby-Dump of op de module van Buckaroo.

naar boven


Mijn computer liep vast tijdens het betalen via Bancontact/Mister Cash. Wat nu?

Als je geen bevestigingsscherm van je Bancontact/Mister Cash betaling hebt gekregen dan is de betaling waarschijnlijk mislukt. Via je eigen internet-betaalomgeving kun je nakijken of je betaling via Bancontact/Mister Cash is verwerkt. Je kunt uiteraard ook contact opnemen met Baby-Dump. Wij kunnen de status van je betaling dan direct nakijken. Dit kan via telefoon: 0031(0)499-460800, fax: 0031(0)499-474440 of e-mail: vragen@baby-dump.nl.

Wanneer de betaling niet gelukt is maak dan nooit zomaar het bedrag over op een van onze bankrekeningen. Wij kunnen deze dan niet bij de niet gelukte bestelling plaatsen.

naar boven


Kan ik bij Baby-Dump met VVV cadeaubonnen betalen?

Nee, je kunt bij Baby-Dump niet met VVV cadeaubonnen betalen.

Baby-Dump accepteert alleen Baby-Dump cadeaubonnen.

Let op: Per 1 juli 2020 is de Europese anti-witwasrichtlijn AMLD5 in de Nederlandse wetgeving opgenomen. De invoering hiervan heeft gevolgen voor het online betalen met een giftcard. U kunt online maximaal €50 betalen onze giftcards. Het restant kan op een andere manier worden voldaan.

naar boven


Zit er een bestedinglimiet op de BabyDump Giftcard?

Ja, Je kunt maximaal € 50,- per bestelling besteden van een  giftcard. Staat er een groter bedrag op de giftcard dan kun je deze op een volgende bestelling besteden.

Dit limiet is wettelijk bepaald voor kaarten die bij meerdere winkels besteed kunnen worden. Aangezien de BabyDump Giftcard werkt via het cadeaukaarten systeem van Fashioncheque kunnen hier helaas niet van afwijken.

naar boven

 

LEVEREN

 


Waarom wordt mijn bestelling niet direct afgeleverd?

Wanneer je op werkdagen voor 19.00 uur een bestelling plaatst via onze website en kies je ervoor om direct te betalen via iDeal, Bancontact/Mister Cash of creditcard of achteraf te betalen via Afterpay, dan wordt de bestelling indien deze op voorraad is de eerst mogelijke dag door PostNL thuisbezorgd, tenzij je tijdens het plaatsen van je bestelling voor een ander levermoment kiest. Indien PostNL in jouw woonplaats de mogelijkheid aanbiedt is aflevering ook mogelijk op maandag t/m vrijdag in de avond. Indien je ervoor kiest om je bestelling geleverd krijgen op maandag t/m vrijdag in de avond, dan betaal je € 1,50 extra verzendkosten. Artikelen welke niet kunnen worden verzonden via de post worden geleverd via een leveringsafspraak. Wanneer je bestelling wordt geleverd in Duitsland en kies je ervoor om direct te betalen via iDeal, Bancontact/Mister Cash of creditcard dan geldt een standaard levertijd van 2 werkdagen. Woon je tot 75 km over de grens met Nederland dan is de aflevering gratis. Bij meer dan 75 km over de grens worden er transportkosten in rekening gebracht.

Wanneer je bestelling via PostNL wordt verzonden ontvang je op het door jou opgegeven emailadres een Track and Trace code waarmee je de bestelling kunt volgen.

Besteld op: Eerst mogelijke leverdag
door PostNL:
Maandag Dinsdag
Dinsdag Woensdag
Woensdag Donderdag
Donderdag Vrijdag
Vrijdag Zaterdag
Zaterdag Dinsdag

 

Wanneer je niet thuis bent op het moment dat PostNL je bestelling komt leveren, laat deze een bericht achter waarop staat wanneer ze opnieuw langskomen of dat deze bij een afhaalpunt wordt afgegeven. Ben je niet thuis wanneer onze eigen bezorgdienst de bestelling komt leveren, dan nemen wij contact met je op voor het maken van een nieuwe bezorgafspraak.

Voorradige artikelen zijn te herkennen aan het "op voorraad" logo. Bij niet voorradige artikelen staat de eerst mogelijke leverdatum vermeld. Indien de bestelling niet (geheel) voorradig is, wordt de eerst mogelijke leverweek aangegeven in de bestelprocedure.

Wanneer je ervoor kiest het te betalen bedrag van de bestelling over te maken, dan wordt de bestelling verzonden zodra het volledige bedrag op onze rekening staat.

Wanneer je ervoor kiest om de bestelling af te halen in een van onze 14 winkels, dan wordt de bestelling over één week aangeleverd naar de winkel van jouw keuze. Wanneer de bestelling voor je klaar ligt dan nemen wij altijd contact met je op. Wij verzoeken je vriendelijk te wachten totdat wij contact met je opnemen om de bestelling te komen ophalen in de winkel.

Kies je ervoor om je bestelling af te halen in een PostNL-locatie en bestel je op werkdagen voor 19.00u dan kun je deze de volgende dag vanaf 15.00 uur afhalen in de PostNL-locatie van jouw keuze. Bij sommige PostNL-locaties is het mogelijk om je bestelling de volgende dag al  vanaf 9.00 uur af te halen. Je bestelling blijft 2 weken bij de desbetreffende PostNL-locatie liggen. Bij een bestelling die je gaat afhalen bij een PostNL-locatie is het de bedoeling dat je vooraf betaalt of kiest voor achteraf betalen via Afterpay.

naar boven


Levert Baby-Dump ook in het buitenland?

Baby-Dump bezorgt alleen in Nederland, België en Duitsland.

naar boven


Kan ik zelf kiezen wanneer mijn bestelling wordt uitgeleverd?

Ja, je kunt zelf bepalen wanneer je een bestelling ontvangt. Indien je de bestelling pas over enkele weken of zelfs maanden wilt ontvangen dan kun je dit aangeven door de gewenste leverweek te kiezen tijdens de bestelprocedure.

Besteld op: Eerst mogelijke leverdag
door PostNL:
Maandag Dinsdag
Dinsdag Woensdag
Woensdag Donderdag
Donderdag Vrijdag
Vrijdag Zaterdag
Zaterdag Maandag

 

naar boven


Kan ik mijn bestelling ook op een ander adres laten bezorgen?

Ja, je kunt een bestelling ook op een ander adres laten bezorgen. Tijdens de bestelprocedure kun je een ander afleveradres opgeven.

Ook na het plaatsen van een bestelling is het mogelijk om het afleveradres te wijzigen (behalve wanneer de bestelling reeds verzonden is). Om het afleveradres te wijzigen, neem dan contact op met Baby-Dump. Dit kan via telefoon: 0031(0)499-460800, fax: 0031(0)499-474440 of e-mail: vragen@baby-dump.nl

naar boven


Hoe maak ik een afspraak voor de uitlevering van mijn bestelling?

Wanneer je één of meerdere grote artikelen (babykamers, kinderwagens etc.) besteld bij Baby-Dump dan neemt Baby-Dump contact met je op voor het maken van een afspraak voor de uitlevering van de bestelling. 

Heb je vragen over vrachtwagenleveringen dan kun je contact met ons opnemen via telefoon: 0031(0)499-460800, fax: 0031(0)499-474440 of e-mail: routeplanning@baby-dump.nl.

naar boven


Wat moet ik doen als ik op vakantie ga en mijn bestelling is nog niet geleverd?

Wanneer je op vakantie gaat voordat je bestelling geleverd wordt, neem dan zo spoedig mogelijk contact op met Baby-Dump. Je bestelling wordt dan pas verzonden wanneer je terugkomt van vakantie. Contact opnemen kan via Telefoon: 0031(0)499-460800, Fax: 0031(0)499-474440 of e-mail: vragen@baby-dump.nl.

naar boven


Worden grote artikelen ook meteen geleverd?

Wanneer je grote artikelen (babykamer, kinderwagen ed.) bestelt dan kan het langer duren voordat Baby-Dump je bestelling kan uitleveren. Baby-Dump zal contact met je opnemen om een afspraak te maken voor de levering.

naar boven


Ik woon in een flat/appartement. Worden grote artikelen nu toch bezorgd?

Ja, ook wanneer je in een flat of appartement woont, levert Baby-Dump de bestelling thuis. Indien je in een flat/appartement woont dien je dit wel door te geven tijdens het plaatsen van de bestelling. Vermeld hierbij ook op welke verdieping dat je woont. Mocht je dit vergeten zijn door te geven bij het bestellen, dan kun je dit later als nog doorgeven aan Baby-Dump. Dit kan via telefoon: 0031(0)499-460800, fax: 0031(0)499-474440 of e-mail: vragen@baby-dump.nl

naar boven


Ik heb ervoor gekozen om mijn bestelling af te halen in één van jullie winkels. Wanneer kan ik mijn bestelling afhalen?

Wanneer de bestelling is aangeleverd naar het filiaal van je keuze, zal Baby-Dump contact met je opnemen. Je kunt de bestelling ophalen na dit bericht.

naar boven


Moet ik mij legitimeren wanneer ik mijn bestelling kom afhalen in de winkel?

Nee, je hoeft je niet te legitimeren wanneer je een bestelling komt afhalen. Wel is het raadzaam om de via e-mail ontvangen orderbevestiging uit te printen en deze mee te nemen naar het filiaal of de PostNL-locatie wanneer je de bestelling daar komt afhalen. Ook behouden Baby-Dump en PostNL zich het recht voor het vragen om een legitimatiebewijs.

naar boven


Kan ik zelf kiezen in welke winkel ik mijn bestelling wil afhalen?

Ja, je kunt zelf kiezen in welke Baby-Dump winkel je de bestelling wilt afhalen. Je vindt een overzicht van alle filialen door op winkels te klikken bovenaan onze website.

naar boven


Ik heb ervoor gekozen om mijn bestelling af te halen bij een PostNL-locatie. Wanneer kan ik mijn bestelling afhalen?

Wanneer je op werkdagen voor 19.00 uur hebt besteld en het artikel is voorradig dan kun je de bestelling de volgende dag vanaf 15.00 uur ophalen in de PostNL-locatie van jouw keuze. Bij sommige PostNL-locaties is het mogelijk om je bestelling de volgende dag al  vanaf 9.00 uur af te halen. Je bestelling blijft 2 weken bij de desbetreffende PostNL-locatie liggen. Bij een bestelling die je gaat afhalen bij een PostNL-locatie dien je altijd vooraf te betalen.

naar boven


Kan ik zelf kiezen in welke PostNL-locatie ik mijn bestelling wil afhalen?

Ja, je kunt zelf kiezen in welke PostNL-locatie je de bestelling wilt afhalen. Je krijgt een overzicht van de dichatstbijzijnde PostNL-locaties bij jouw postcode tijdens het bestellen.

naar boven


Ik was niet thuis toen jullie langs kwamen om de bestelling te leveren. Wat nu?

Wanneer je niet thuis was toen wij langs kwamen voor de uitlevering van de bestelling, neem dan contact op met Baby-Dump voor het maken van een nieuwe afspraak. Dit kan via telefoon: 0031(0)499-460800, fax: 0031(0)499-474440 of e-mail: routeplanning@baby-dump.nl.

naar boven


Ik heb mijn bestelling nog steeds niet ontvangen. Wat nu?

Wanneer je een bestelling na een week nog niet hebt ontvangen en je hebt niets gehoord van Baby-Dump. Neem dan contact op met Baby-Dump.  Dit kan via telefoon: 0031(0)499-460800, fax: 0031(0)499-474440 of e-mail: vragen@baby-dump.nl

naar boven


Mijn bestelling is niet geleverd op de afgesproken datum. Wat nu?

Wanneer je een datum, voor de levering van de bestelling, hebt afgesproken met Baby-Dump en je hebt deze niet ontvangen op deze datum, neem dan contact op met Baby-Dump. Dit kan via telefoon: 0031(0)499-460800, fax: 0031(0)499-474440 of e-mail: vragen@baby-dump.nl

naar boven


Neemt Baby-Dump het verpakkingsmateriaal ed. mee retour?

In verband met meerdaagse routes en/of het retour laden van goederen is het niet mogelijk om verpakkingsmateriaal e.d. mee retour te nemen. Wij verzoeken je vriendelijk zelf voor afvoer hiervan zorg te dragen.

naar boven

 

RETOURNEREN / RUILEN

 


Hoe kan ik (een gedeelte van) mijn bestelling annuleren?

Indien je een bestelling of enkele artikelen uit een bestelling wilt annuleren, neem dan contact op met Baby-Dump. Dit kan via telefoon: 0031(0)499-460800, fax: 0031(0)499-474440 of e-mail: vragen@baby-dump.nl

naar boven


Ik wil graag een artikel ruilen / retourneren. Hoe doe ik dit?

Bij Baby-Dump bieden we de mogelijkheid een artikel binnen 14 dagen na ontvangst te annuleren. Nadat je hebt aangegeven van de koop af te zien heb je nog 14 dagen om het artikel te retourneren. Je zult diverse redenen kunnen hebben voor retour zenden van een artikel. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Voor een goede afwikkeling vragen we je het onderstaande retourformulier zo compleet mogelijk in te vullen, en de zending af te leveren bij een postkantoor bij jou in de buurt.

  1. Download één van onderstaande pdf formulieren en print deze uit.
  2. Vul het formulier zo volledig mogelijk in.
  3. Knip het adresveld (aangegeven met schaar) af en plak deze op de doos.
  4. Graag een kopie van het aankoopbewijs (bijvoorbeeld de aankoopfactuur) bijvoegen in de doos.
  5. Het retourformulier wat overblijft kan samen met de factuur in de doos gestopt worden.
  6. Plak de doos zorgvuldig dicht.
  7. Breng de doos bij een Postkantoor bij jou in de buurt.
  8. Jouw pakket wordt verstuurd. Bewaar het kenmerk (barcode) van verzending goed.

 

Annuleren / Ruilen
Indien je een artikel wilt ruilen of de bestelling wilt annuleren, kan dit altijd binnen 14 dagen na aflevering van je bestelling. Nadat je hebt aangegeven van de koop af te zien heb je nog 14 dagen om het artikel te retourneren. De termijn van 14 dagen gaat in op de dag, na aflevering van je bestelling. Bestaat je bestelling uit meerdere deelleveringen dan gaat de termijn van 14 dagen pas in na levering van het laatste product. Wanneer je de gehele bestelling wilt annuleren zal het volledige aankoopbedrag inclusief de verzendkosten van de heenzending van de bestelling door ons binnen 14 dagen teruggestort worden. Deze termijn start op het moment dat je aangeeft dat je de bestelling annuleert. Tevens is het mogelijk om binnen 14 dagen na aankoop je bestelling te retourneren of te ruilen in één van onze winkels. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

>> Download retourformulier Baby-Dump

Je kunt ook gebruik maken van het Europese modelformulier voor herroeping.

>> Download Europees modelformulier

Beschadigd / incompleet geleverd
Heb je een beschadigd/verkeerd artikel ontvangen of is het artikel incompleet geleverd dan kun je dit kosteloos retourneren, informeer bij onze klantenservice naar ons serviceformulier. In dit geval kun je de bestelling retourneren en ontvang je binnen enkele dagen na ontvangst van de retourzending het juiste artikel. Artikelen die bezorgd zijn met de Baby-Dump bezorgservice kunnen doorgaans niet per post retour gestuurd worden, wij vragen je in dit geval contact op te nemen met onze klantenservice via retouren@baby-dump.nl of telefoon +31-(0)499-460800.

Verwerkingsproces retournering
Op het moment dat je het artikel retour stuurt, duurt het altijd even voordat deze door ons in ontvangst genomen kan worden. Normaliter duurt het 2-3 werkdagen voordat het pakket door PostNL wordt afgeleverd. Zodra het pakket bij ons is afgeleverd, wordt deze uiteraard zo spoedig mogelijk verwerkt. Ons streven is om dit af te handelen binnen 1-3 werkdagen, mits het artikel voorradig is. Bij annulering ontvangt je zo snel mogelijk en uiterlijk met 14 dagen na ontbinding het aankoopbedrag inclusief de verzendkosten van de heenzending retour, mits het de complete bestelling betreft.

Teleurstellende zwangerschap
Bij een teleurstellende zwangerschap kun je de ongebruikte artikelen retourneren naar Baby-Dump. Na ontvangst van de artikelen ontvang je van ons het volledige aankoopbedrag terug. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.

Retouradres:
Baby-Dump B.V.
T.a.v. Retouren
Nijnselseweg 26
5492 HE St. Oedenrode

*Voorwaarden

  • Voedingsartikelen waarvan de verzegeling is verbroken kunnen in verband met gezondheidredenen niet retour gestuurd worden.
  • Stuur de artikelen compleet (inclusief alle toebehorende items bij het artikel) retour in de originele staat en, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakking. Bij beschadigde of incomplete artikelen zijn wij vanwege de waardevermindering genoodzaakt om kosten in rekening te brengen. Daarom adviseren wij je om te allen tijde de geleverde toebehoren te bewaren.
  • Indien je een artikel retour stuurt vanuit België kan dit enkel met PostNL België of de Belgische standaardpost (geen koeriersdiensten).
  • De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening.

naar boven


Kan ik een retour zending ook afgeven in jullie winkel?

Ja, je kunt voor een retourzending ook bij een van de Baby-Dump filialen terecht. Neem dan wel het artikel en de kassabon/afleverbon/geprinte orderbevestiging mee. Onze medewerkers in het filiaal werken de retourname dan meteen af. Het betaalde bedrag voor het artikel wordt contant terug betaald (bij grote bedragen wordt het geld overgemaakt naar je bank-/girorekening).

naar boven


Hoe krijg ik mijn geld terug wanneer ik een artikel retour stuur?

Terugbetaling geschiedt in eerste instantie met dezelfde betaalwijze als waarmee de aankoop is gedaan (indien technisch mogelijk), tenzij je het bedrag liever op een andere wijze terugbetaald krijgt. Wanneer je een artikel in een van de Baby-Dump filialen terugbrengt, dan wordt het betaalde bedrag (inclusief eventueel door jou betaalde bezorgkosten) voor het artikel contant terugbetaald. Bij grote geldbedragen wordt het geld overgemaakt naar je bank-/girorekening. Indien je een artikel zelf terugzendt of wanneer Baby-Dump deze bij je komt ophalen (op afspraak) dan wordt het betaalde bedrag voor het teruggezonden artikel (inclusief eventueel door jou betaalde bezorgkosten) zo spoedig mogelijk, maar altijd binnen 14 dagen nadat je Baby-Dump op de hoogte hebt gebracht van het herroepen van de aankoop, terugbetaald.

naar boven


Worden de kosten voor het retour zenden van artikelen vergoed?

De kosten die je maakt om de artikelen terug te zenden naar Baby-Dump (zoals post, pakketdienst, benzinekosten als je een filiaal bezoekt) worden niet door ons vergoed.

naar boven


Hoelang is het zichttermijn/herroepingsrecht bij Baby-Dump?

De zichttermijn/het herroepingsrecht geldt 14 dagen na ontvangst van de goederen. Wil je van het herroepingsrecht gebruik maken dan kan je dit binnen deze 14 dagen na ontvangst van de artikelen aan Baby-Dump kenbaar te maken of de artikelen terug te zenden. Na deze melding heb je nog 14 dagen om het product terug te sturen.

naar boven


Hulp nodig bij het terugzenden van artikelen?

Je kunt altijd telefonisch contact opnemen met Baby-Dump. Onze medewerkers kunnen dan met je afspreken hoe je het artikel kunt terugzenden of (in sommige gevallen) kun je een afspraak maken dat Baby-Dump de artikelen bij je komt ophalen. Contact opnemen met Baby-Dump kan via: telefoon: 0031(0)499-460800, fax: 0031(0)499-474440 of e-mail: retouren@baby-dump.nl.  

naar boven


Ik wil graag een artikel terugzenden, maar het artikel is beschadigd. Wat nu?

Als je een artikel wilt terugbrengen of terugzenden, maar het is beschadigd, dan is Baby-Dump niet verplicht om de waardevermindering te vergoeden. In dat geval adviseren we om altijd van tevoren contact op te nemen met Baby-Dump. Dit kan via telefoon: 0031(0)499-460800, fax: 0031(0)499-474440 of e-mail: retouren@baby-dump.nl.

naar boven


Ik heb een teleurstellende zwangerschap gehad. Kan ik mijn bestelling(en) retour zenden?

Baby-Dump biedt een koopgarantie. Bij een teleurstellende zwangerschap zal Baby-Dump alle ongebruikte artikelen retour nemen en krijg je het reeds voor deze artikelen betaalde bedrag terugbetaald. Zijn de artikelen nog niet geleverd, dan wordt de eventuele aanbetaling terugbetaald. De koopgarantie is geldig tot de geboorte van je baby en geldt niet voor goederen die al gebruikt en/ of gewassen zijn.
Mocht je gebruik willen maken van onze koopgarantie, neem dan contact op met Baby-Dump. Dit kan via telefoon: 0031(0)499-460800, fax: 0031(0)499-474440 of e-mail: retouren@baby-dump.nl.

naar boven


Hoe kan ik mijn oude elektrische apparaat inleveren?

Wanneer je een nieuw elektrisch apparaat koopt kun je soortgelijke oude apparaten kosteloos inleveren. Je kunt dit op één van de volgende manieren doen:

  • Is het apparaat nog bruikbaar: Als het apparaat nog behoorlijk functioneert, waarom niet wegschenken aan iemand die het nog kan gebruiken: een kennis, een vereniging, een school of een jeugd beweging? Of geef herbruikbare toestellen nog een tweede leven via een Kringwinkel. Na een opknapbeurt wordt het apparaat verkocht voor een verminderde prijs.
  • Inleveren bij de gemeente: Je kunt oude en gebruikte elektrische apparaten in leveren bij de gemeente. De manier hoe je dit moet doen verschilt per gemeente. Neem contact op met je gemeente om te weten hoe dit in jouw gemeente geregeld is.
  • Inleveren bij een inleverpunt: Bij ongeveer 100 grote winkels kun je gratis oude kleine elektrische apparaten inleveren. Je kunt het dichtstbijzijnde inleverpunt eenvoudig vinden via: Inleverpunt zoeken
  • Inleveren bij één van onze winkels: Wanneer je een nieuw elektrisch apparaat in onze winkel aanschaft kun je soortgelijke oude apparaten direct in de winkel inleveren. Zorg er wel voor dat het oude apparaat leeg en schoon is (vrijgemaakt van vloeistoffen en vetten)
  • Inleveren bij levering. Je kunt kleine soortgelijke oude apparaten direct meegeven aan de pakketbezorger van PostNL op het moment dat je het nieuwe apparaat ontvangt. Deze meeneemservice is momenteel alleen beschikbaar in Nederland.

        Zorg er wel voor dat:

  • het apparaat in een stevige verpakking met passende afmetingen zit of anders in een afgesloten zak die niet kan scheuren
  • het apparaat leeg en schoon is (vrijgemaakt van vloeistoffen en vetten)
  • eventuele losse onderdelen goed zijn vastgezet en dat het geheel goed verpakt is, zodat het apparaat tijdens het vervoer geen schade kan veroorzaken aan andere pakketten
  • het pakket niet groter is dan 175cm x 78cm x 58 cm en niet zwaarder is dan 30 kilo
  • het onderstaande adres goed leesbaar is op de bovenkant van de verpakking
             Baby-Dump B.V.
             t.a.v. retouren
             Nijnselseweg 26
             5492 HE St. Oedenrode

naar boven

 

KLACHTEN

 


Heb ik garantie op artikelen?

Als het door jou bestelde artikel een gebrek vertoont, waardoor je het niet kunt gebruiken zoals je mocht verwachten, dan kun je een beroep doen op de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Wij vragen je dan zo snel mogelijk contact op te nemen met Baby-Dump. Dit kan via: telefoon: 0031(0)499-460800, fax: 0031(0)499-474440 of e-mail: service@baby-dump.nl.

naar boven


Ik heb een klacht. Wat moet ik nu doen?

Wanneer je een klacht hebt over een product of over onze dienstverlening kun je het beste contact op nemen met Baby-Dump of naar een van de Baby-Dump filialen gaan. 

  • Wanneer je bij een van de Baby-Dump filialen langs gaat, neem dan het artikel en de kassabon/afleverbon/geprinte orderbevestiging mee. Onze medewerkers in het filiaal kunnen je dan meteen helpen met het oplossen van de klacht.
  • Neem contact op met Baby-Dump. Onze medewerkers bespreken dan meteen met je hoe de klacht opgelost kan worden. Contact opnemen kan via telefoon: 0031(0)499-460800, fax: 0031(0)499-474440 of e-mail: service@baby-dump.nl.

Let op!! Stuur nooit zomaar iets retour zonder contact op te nemen met Baby-Dump!!

naar boven


Ik heb de meubels reeds gemonteerd of ik ben de meubels aan het monteren en nu heb ik een klacht. Wat nu?

Wanneer je een klacht op meubels hebt, neem dan altijd contact op met Baby-Dump. Onze medewerkers bespreken dan met je hoe de klacht opgelost kan worden. Contact opnemen kan telefoon: 0031(0)499-460800, fax: 0031(0)499-474440 of e-mail: service@baby-dump.nl.

naar boven


Hoe lang duurt het voor mijn klacht is opgelost?

De tijd die het kost om een klacht op te lossen is afhankelijk van het soort klacht en van het artikel. Wanneer je de klacht aanmeldt kunnen onze medewerkers een indicatie geven van hoelang het zal duren om de klacht op te lossen. Baby-Dump neemt je klacht zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 7 dagen inhoudelijk in behandeling.

naar boven


Hoe weet ik wanneer jullie langskomen om mijn klacht op te lossen?

Baby-Dump zal contact met je opnemen voor het maken van een afspraak voor het oplossen van de klacht.

naar boven


Wat moet ik doen als ik op vakantie ga en mijn klacht is nog niet opgelost?

Wanneer je op vakantie gaat voordat je klacht is opgelost, neem dan zo spoedig mogelijk contact op met Baby-Dump. Baby-Dump zal proberen om voor je vakantie langs te komen om de klacht op te lossen. Mocht dit niet mogelijk zijn, dan zal Baby-Dump pas na je vakantie bij je langskomen om de klacht op te lossen. Contact opnemen kan telefoon: 0031(0)499-460800, fax: 0031(0)499-474440 of e-mail: service@baby-dump.nl.

naar boven


Heb ik nog garantie wanneer er een klacht is opgelost?

Ja, je hebt nog steeds garantie op het artikel waar je een klacht op had.

naar boven


Geschillencommissie Thuiswinkel

Als je vindt dat jouw klacht door Baby-Dump niet voldoende behandeld is, dan kun je de klacht/geschil indienen bij de Geschillencommissie Thuiswinkel. Informatie hierover is te vinden op  www.sgc.nl. Tevens kun je de klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).

naar boven

sluiten

Baby-Dump maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.